Sanos rugzorg kan u helpen bij rugklachten, nekklachten, hoofdpijnklachten, sportblessures, whiplash, schouderklachten, heup of knieklachten en duiziligheidsklachten!
De parkatijk Sanos chiropractoren en fysiotherapeten uit Alphen

Oefeningen bij knieklachten

(Scroll naar beneden voor de oefeningen)

Onderstaand vindt u verscheidene goede oefeningen gericht op het verminderen van uw knieklachten maar ook op het versterken van de spieren rond de knie. Bilspieren, bovenbeenspieren en kuitspieren hebben allemaal een belangrijke rol in het stabiliseren van uw knie.

Aan uw herstel werken doet u samen met ons, onder begeleiding. Hoe beter u thuis werkt aan het inslijpen van goede patronen en het versterken van de juiste spieren of het rekken van verkorte spieren, hoe sneller uw herstel zal gaan.  Oefen en train echt zo vaak als u met uw behandelaar heeft afgesproken. 

Belangrijk: Oefeningen mogen nooit pijn doen of klachten geven. Bij twijfel neemt u contact op met uw behandelaar. 

Het aantal herhalingen en sets is niet vooraf in te vullen. Dit wordt altijd besproken met uw behandelaar.

Succes met oefenen en het opbouwen van belastbaarheid van uw lichaam. 

(Sanos rugzorg VOF kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele klachten of problemen welke voortkomen uit het uitvoeren van de oefeningen.)

6.1.1 Activatie VMO

6.2.1 Squat met Swissball

6.2.2 Stepup

6.2.3 Wall sit

Bij het correct uitvoeren van lunges, geeft het uw wervelkolom de kans om te ontspannen door uw wervelkolom te ontlasten, waardoor deze flexibel en pijnvrij wordt.

6.3.1 Lunges

6.3.3 Antirotatie squat

6.3.4 Bulgarian splitsquat

Sanos rugzorg kan u helpen bij rugklachten, nekklachten, hoofdpijnklachten, sportblessures, whiplash, schouderklachten, heup of knieklachten en duiziligheidsklachten!

Lid van: